#8858 Less traffic, are you kidding???

Rolling with the bends

Out of the three lights, we always wish only one color to be turned on and similarly we expect less traffic on the roads!!!

Everyone vouches for new and more vehicles, but the irony is that we always expect the traffic to be less and less. Usually, we struggle to reach office on time and start slightly against time. And in this situation, things even get worse when there is heavy traffic on roads.

One fine day when I started late for office and thought of reaching late once again, but surprisingly I found no traffic on the lanes. After a long time I reached on time, and the absence of traffic made me feel “Amazed” 🙂

हर दफा हम सोचते हैं की ट्रैफिक लाइट्स में से सिर्फ एक ही रंग की लाइट रहे और वैसे ही हम हमेशा सड़क पर कम ट्रैफिक हो, ऐसा सोचते हैं !!!

हर कोई ये सोचता है की उसके पास नई से नई और ज्यादा से ज्यादा गाड़ियां हों, पर साथ ही हम यह भी चाहते हैं की सड़क पर हमें कम से कम ट्रैफिक मिले. ज़्यादातर हम ऑफिस जाने के लिए सुबह समय पर पहुँचने के लिए जूझते रहते हैं और अक्सर घर से निकलने में थोड़ी देर हो ही जाती है. स्थिति तब और खराब हो जाती है जब देरी में सड़क पर ट्रैफिक भी ज्यादा हो.

एक दिन ऐसे ही मैं हर रोज़ की तरह देर से ऑफिस जाने के लिए घर से निकला और सोच रहा था की आज फिर से देरी से ही पहुँच पाऊंगा. पर उस दिन मुझे बहुत अचरज हुआ की बिना कोई छुट्टी का दिन होने के बावजूद सडकों पर बिलकुल भी ट्रैफिक नहीं था. मैं बहुत अरसे के बाद ऑफिस समय पर पहुँच पाया और सडकों पर कम ट्रैफिक से मुझे बहुत “Amazing” फील हुआ 🙂

Advertisements

2 thoughts on “#8858 Less traffic, are you kidding???

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s